سازش با آمریکا
محیا
باغبان افسران جنگ نرم

 سعدی: دشمن چون از هر حیلتی باز ماند، سلسله دوستی بجنباند تا به‌ دوستی کارها کند که در دشمنی نتواند.

تیمرمن رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا:

«برقراری روابط [ایران و آمریکا] به معنای ختم انقلاب است. زمانی که ستون مبارزه با آمریکا فرو بریزد، کل انقلاب فرو خواهد ریخت. (ایران، دیروز، امروز، فردا، ص 320)»

لی­ ها هامیلتون (عضو کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا):

داشتن روابط بد با ایران، سیاست خارجی آمریکا را تا حد زیادی پیچیده و وخیم کرده است ... سیاست ما ایران را منزوی نمی­ کند بلکه ایالت متحده را منزوی کرده است. (آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران،کامران غضنفری، ص 218)

ادوارد شرلی:

اگر ایرانیان آنقدر بی­ احتیاط باشند که پیشنهاد گشایش باب مذاکره با آمریکا را بدهند، ما باید با تمام وجود از این پیشنهاد استقبال کنیم. اگر ایرانی­ها چراغ سبز نشان می دادند، ما در یک چشم برهم زدن در آنجا بودیم. (آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران،کامران غضنفری، ص 220)

پاتریک کلاسون:

هدف من القای این مطلب به مردم ایران است که آمریکایی­ ها دوستان شما هستند ولی دولت ایران مانع گفت وگوی شما با آمریکا است، «سیاست مذاکره» با «سیاست تحریم» کاملاً سازگار است و ترکیب این دو سیاست، از بسیاری جهات کارآیی بیشتری دارد. ما باید نشان دهیم که پذیرای روابط با مردم ایران هستیم اما با دولت ایران مخالفیم. (آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران،کامران غضنفری، ص 220)

ریچارد نیکسون رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده:

سیاست آمریکا اغلب شبیه رجزخوانی خصمانه، فاقد راهبرد است. اگر حرف با عمل همراه نباشد، بی­ معنا و بی­ اثر خواهد بود. (آمریکا دنیا را به کدام سو می­برد، بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب شناسی، ص32)»

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها